Forum » Övriga diskussioner

mat o förberedelser inför studentfesten

• för 12 år sedan (2008-04-17 10:28) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner +1

hejsan!
    Mina första minuter på denna sidan men jag tänkte jag börjar starkt med att be om hjälp.
    Jag har en dotter som tar studenten i Juni och jag är urkass på vad det ska vara för mat,förberedelser och vad man förvarar var osv.
    Hon går hotell/resturang och tycker jag är onödigt orolig :D men jag vill att det ska vara gott,billigt,vackert och lätt att förbereda.
    jag har hyrt lokal men där är ju bara ett litet kylskåp så allt kan ju inte vara sånt som ska stå kallt.
    där är en vanlig spis och en bardisk ut mot matsalen så det finns en ide om smårätter som man kan hämta där o själv ta det man tycker om.
    om DU har någon ide som inte är smörgåstårta el. potatis sallad o kassler vore det trevligt o få ta del av den eller dom :P
    eftersom detta kanske kan intressera fler är alla förslag välkomna men har DU laktos o glutenfria recept vore det guldvärt.

hoppas vi hörs och tack på förhand .....nu ska jag leta recept att lägga in här.

kram/trollet

• för 12 år sedan (2008-04-26 11:51) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Jag ska se vad jag kan skaka fram för recept. Troligen inte med bilder, men några goda rätter kan jag nog fixa.

Om inte är Carin proffs på "gå-bord" :D

• för 12 år sedan (2008-04-26 12:23) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner +1

nåt bufféliknande kanske? med t.ex. dessa:

• för 12 år sedan (2008-04-26 23:02) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

tack det vore gulligt :D

• för 12 år sedan (2008-05-09 20:24) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Jak tittar vad jag har hemma också. Kanske nått.

• för 12 år sedan (2008-05-13 22:06) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

En variant av det här kanske kan funka, kanske med nåt lite billigare än kycklingfilé, kanske med rökt skinka. Blir jättegott.

• för 12 år sedan (2008-05-31 10:44) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Tjenare igen ulletroll. Hur går det? Får du ihop dina rätter?
    Här är en till som jag hittade om man gillar pajjer:

Du måste vara inloggad för att få skriva i forumet. Bli medlem här!