Forum » Receptkommentarer
Moussaka
Receptet är skapat av Jens
Grekisk potatis och köttfärs i ugnen, tar lite tid, men gott.
Läs hela receptet-
Den här brukar jag göra men kallar den för svensk moussaka, då det inte är några auberginer i.. sen så brukar jag koka potatisen innan i skivor. o sen varva.. då spar man ju lite på fettet oxå
-
Hej Jens. Det ser väldigt gott ut, måste prova vid tillfälle.
-
Anonym
Brukade min makedoniska svärmor göra. hon hade alltid paprikapulver i färsen och varvade också med tomatskivor. Slog sedan bara en buljong över alltihopa och gräddade utan folie så ytan blev lite "knaprig". Mina ungar har alltid älskat denna.
-
Den är toppen, kallas också fattigmans moussaka. Lärde mig recepten av vänner från dåvarande Jugoslavien. Mina ungar var också tokiga i det
-
Ska pröva denna har ju gjort en annan variant av denna med aurbuginer el vad det heter.Ska lägga in ett recept med min variant med tänkte jag
-
Inget som helst fel på receptet. Säkert gott. Men förstår inte beskrivningen "grekisk potatis". Till riktig moussaka krävs auberginer. Förstår inte heller det "halvknepiga" med tillagningen. Att bryna potatis lär väl alla som tycker matlagning är kul kunna göra utan några som helst problem, eller...