Forum » Övriga diskussioner

Frysa köttfärs

• för 13 år sedan (2007-10-18 18:42) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner +1

När du ändå ska frysa köttfärs, köp en jättestor paket och dela upp den direkt när du kommer hem i mindre.
    Väl i andra plastpåsar plattar du ut dem till 15-20 cm stora plattor. Då behöver man inte lägga fram dem så lång tid innan man ska ha dem (Glömmer jag jämnt.)

När jag stoppade in varor igår från att ha varit och handlat kom jag på att att det kune jag ju skriva in här som ett tips! :)

Kanske inte revolutionerande, men bättre än att ha 1 kg färs i frysen som man aldrig tinar.

• för 13 år sedan (2007-10-19 23:08) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner +1

hahha vad duktig du är :D

• för 13 år sedan (2007-10-20 12:36) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Javisst, låter lite lillgammalt, jag vet, men det ÄR rätt smart. Jag kan inte påstå att jag själv kommit på det dock... Det är Michan.

Jag är nog killen som lägger i 2 kg och sen tänker, ojsan.. :rolleyes:

• för 13 år sedan (2007-10-21 12:39) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

hahaha :D
    lillgammla jens :P :D XD

• för 12 år sedan (2008-03-19 09:14) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Jens skrev:

När du ändå ska frysa köttfärs, köp en jättestor paket och dela upp den direkt när du kommer hem i mindre.
    Väl i andra plastpåsar plattar du ut dem till 15-20 cm stora plattor. Då behöver man inte lägga fram dem så lång tid innan man ska ha dem (Glömmer jag jämnt.)

När jag stoppade in varor igår från att ha varit och handlat kom jag på att att det kune jag ju skriva in här som ett tips! :)

Kanske inte revolutionerande, men bättre än att ha 1 kg färs i frysen som man aldrig tinar.

Bra tips att platta ut färsen när den ska frysas. Det tar jättelång tid att tina en stor klump annars.

Du måste vara inloggad för att få skriva i forumet. Bli medlem här!