Forum » Övriga diskussioner

Allkrydda = Gudskrydda?

• för 13 år sedan (2007-09-27 02:07) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner +2

Den hemlighet som jag nu delar med mig är något som gett mina smaklökar en fest ett flertal gånger! Hemligheten för att få till en god smak är AllKrydda.

http://koala.nu/kitchen/postimg/sep05/vegeta.jpg

Denna krydda hjälper dig i köket att få smak på saker och ting, användes till det mesta. Speciellt till makaroner!

Ger en mycket fin smak som du kommer att älska!
    :)

• för 13 år sedan (2007-09-27 17:41) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Var hittar jag detta underverk till krydda? Podravka låter ryskt.

• för 13 år sedan (2007-09-27 23:18) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner +1

Den har börjat komma till de flesta butikerna. Förr fanns den bara i Rinkeby, men nu finns den på så väl Willys som på Coop. Till och med ICA. Alla har insett att det är världens bästa krydda :)

• för 13 år sedan (2007-10-01 18:27) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Ok, tack. Jag ska spana nästa gång jag handlar!

• för 12 år sedan (2008-07-06 21:36) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Kryddan kommer ifrån Jugoslavien och där används den ofta till soppor och pastarätter. Det är nog den bästa krydda som nånsin har funnits pga att den är så mångsidig. Tycker det är kanon att i stort sett alla butiker har den i sitt sortiment idag. :)

• för 12 år sedan (2008-08-05 07:30) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Vegeta som den faktiskt heter är en sådan unik krydda, Är uppväxt med den och farmor använder den till allt. Som tex när man kokar ris är det ju väldigt smaklöst, men det smakar ju ris. :)
    tillsätt lite vegeta i vattnet när det kokar upp och voila du har ett väldigt gott men anorlunda ris. :)

Du måste vara inloggad för att få skriva i forumet. Bli medlem här!