Forum » Nyhetsposter

• inköpslistan + nätbutik = sant

Nu har jag provat inköpslistan "på riktigt" :)

Jag började med att söka fram alla recept vi skulle äta i extrema två veckor frammåt och lägga i inköpslistan med knappen.

Jag insåg snabbt att det blir en del springande till köket för man inte vet vad man har hemma, men det löste sig med en bärbar dator ganska lätt.

Sen kollade jag på själva listan och gick igenom recept för recept och kollade av och ändrade lite.

Jag printade listan och kollade att allt funkade som jag tänkt (det gjorde det, puh ;) )

MEN, istället för att gå till affären så tänkte jag handla på nätet. Vi har handlat tidigare på http://www.netxtra.se/new/images/logo.png men då mest plockat lite bra-att-ha.
    När jag fyllt i alla varor på deras sajt och trycker på skicka order, då får jag ett felmeddelande och ordern har inte skickats! Otroligt störande! :-(
    Såklart att allt ska krångla när man ska prova...
    Men, dagen efter fick jag iväg ordern och alla varor kom, precis som utlovat, så det blev jättebra ändå.

Lärdommar jag nu drar av detta är:

1. Var inte ute i sista sekunden när man köper på nätet, saker kan strula.
    2. Jag är jättestolt över inköpslistan, den kommer underlätta min dag mycket!
    3. Grönsaker håller inte riktigt i 2 veckor :( Planera lite smartare :)

Så nu när jag har krånglat med listan så slipper ni! Härligt va?
    Ta en lite provtur och om har du ett recept som inte är med än så lägg in det, det går klart mycket snabbare att sköta handlingen sen! Det lovar jag!

Osäker på hur man gör? Följ den superlätta guiden här!

Skrivet av JensJens för 12 år sedan

Du måste vara inloggad för att få skriva i forumet. Bli medlem här!