Forum » Nyhetsposter

• Äggkokare hit och äggkokare dit

Nu inför påsken ska man gå och köpa sig en äggkokare. Det vill iaf alla företag som säljer såna.
    De kostar bara ynka 2-400 kr som tex OBH Nordica Äggkokare Inox 6728 för 269 kr och Severin äggkokare rostfri för 349 kr.

Jag brukar gilla apparater, men var ska man göra av alla? Skåpen bågnar!

Dessutom ska det gå åt en hel del ägg för att en sån apparat ska löna sig! Om nu priset i sig är nåt att oroa sig över när man pratar köksmasikner under 500-lappen.

En liten manick jag däremot stark rekomenderar är Egg Perfect timer, det är en liten äggliknande mojäng man lägger ner bland äggen och kokar på vanligt sätt. När äggen börjar bli klara så blir timern det också. Man ser på en liten skala hur hårda äggen är just nu och det stämmer förvånansvärt bra!
    Det fina är att det går bra med både varmt och kallt vatten och att lägga ner direkt eller senare, så länge man lägger i på en gång.
    http://www.itkoket.se//bilder/blandat/832.jpg
    Den kostar 75 spänn hos Clas Ohlsson och får plats i världens minsta kök, lätt :D

Skrivet av JensJens för 12 år sedan
  • för 12 år sedan (2008-03-12 19:31) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner +2

hahaha vilken coool timer :D
    den ska jag nog se tilll så vi får hemköpt :D

• för 11 år sedan (2008-11-23 11:08) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner +1

Detta verkar vara en bra grej, blir inhandlad nästa gång jag besöker Clas Olsson. :rolleyes:

• för 11 år sedan (2008-11-24 07:33) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Det enda negativa med den är att man glömmer bort hur lång tid ett ägg ska koka om nån undrar :D Den säger ju till själv ;)

Du måste vara inloggad för att få skriva i forumet. Bli medlem här!