Forum » Nyhetsposter

• Nu har man blivit med blogg också!

Jaha, då var det dags, nån gång 10 år efter att weblogidén slagit igenom, då går man och blir med blogg! :)

Vi tänkte väcka liv i den inte-så-använda nyhetsbloggen som vi haft sen start, men börja skriva lite av bloggkaraktär istället för bara nyheter om funktioner.

Vi är några stycken som driver ITköket.se och vi tänkte att vi helt enkelt delar bloggen mellan oss. Jag skriver ibland, ibland Michan, ibland Marcus och vår gamla vän Ramsay har lovat att göra några inlägg från vardagen.

Jag tänkte för min egen del kolla på lite olika köks-tekniska grejjer som jag dels har köpt eller funderar på att köpa. Lite mer fart är att vänta iaf! :D

På denna dagen måste jag såklart passa på att önska Tom Sjöstedt lycka till som årets kock 2008!
    Efter en lång dags slit fick han sitt efterlängtade guld!

På återseende!

Skrivet av JensJens för 12 år sedan
  • för 12 år sedan (2008-01-31 17:15) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner +1

det låter väl trevligt med en liten blogg :D
    älskar och läsa sånt andra skirver och även ibland skriva en liten kommentar ;D
    så jag tycker ni ska blogga på förfullt :D

• för 12 år sedan (2008-01-31 17:33) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Trevligt!
    Har du några uppslag till teman får du gärna maila oss ("Om..." i menyn) så det blir lite hemlis tills vi skriver om det.

• för 12 år sedan (2008-02-01 16:01) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner +1

Hur är det med husmanskosten, håller den på att försvinna eller ej?

• för 12 år sedan (2008-02-01 16:25) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

haha ja jag ska maila er om jag har några ideer :D sitter ju och tillverkar hemsidor i skolan nu :D
    får se om jag kommer på lite smarta tips :D

• för 12 år sedan (2008-02-02 22:49) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Yngve Granath skrev:

Hur är det med husmanskosten, håller den på att försvinna eller ej?

Det hoppas jag verkligen inte! Vi får se till att det kommer lite sånna recept också med lite fina bilder så man blir sugen. :)

• för 12 år sedan (2008-02-28 11:34) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Hur långt kan man sträcka sig när det gäller vad som igentligen ska räknas som svensk husmanskost?

• för 12 år sedan (2008-02-28 17:46) Bra inlägg? Rösta upp Rösta ner 0

Wikipedia hittade jag detta:

Wikipedia skrev:

Exempel på svensk husmanskost är kroppkakor, kalops, rotmos med fläsk, köttbullar, ärtsoppa, pannkakor, inkokt lax, fiskbullar, palt, raggmunk, kåldolmar, surströmming, rabarberkräm, nävgröt, skånsk äggakaka och pytt i panna.

Jag skulle nog kunna låta min egna definition ligga nånstans vid enkel, billig och rejäl mat.

Du verkar gilla fisk, det kan man väl lägga in i samma begrepp om man vill, tycker du inte? :)

Du måste vara inloggad för att få skriva i forumet. Bli medlem här!